02-11-08

Muziekjes 73 - SIGLO XX - Individuality

Van steelkoolmijnen tot C-Mine...  (Muziek in Genk - deel 1)
 
Als inwoner van deze zeer boeiende stad, wilde ik graag een bescheiden poging doen om het muzikale leven in Genk in kaart te brengen.
De stad Genk is een echte multiraciale smeltkroes, waarin de mix van van nationaliteiten (vooral veel Italianen en Turken) bewijst dat een goed samenlevingsmodel zeer goed mogelijk is, ondanks de problemen die er natuurlijk zijn, zoals een hoge werkloosheid en een hoog druggebruik. Door de komst van  de steenkoolindustrie is het gezicht van het kleine dorpje in de kempen definitief veranderd en is Genk uitgegroeid tot een middelgrote stad, die ondanks zijn industrieel karakter toch voldoende groen heeft bewaard om het aangenaam en leefbaar te houden.  Doordat Genk eigenlijk een samenvoeging is van een aantal kleine dorpskernen (oa. Winterslag, Waterschei, Termien, Sledderlo, Zwartberg, etc...) is er in Genk geen groot en oud historisch centrum, zoals dit in steden van deze omvang dikwijls wel het geval is geweest.  Een gevolg hiervan is geweest,dat men in de opbouw van het centrum indertijd iets te kwistig met beton heeft omgesprongen, zodat Genk hier en daar al eens, zeer ten onrechte naar mijn mening, het etiket opgekleefd kreeg van lelijkste stad van Vlaanderen.  Hierbij werd dan zonder verpinken voorbij gegaan aan de schitterende natuur (de vele wandelbossen en mooie natuurdomeinen), het zeer bezienswaardige industriële verleden zoals de mijnterrils en mijngebouwen, het overvloedige aanbod van restaurantjes met een keuken uit alle streken van Europa, het ietwat oubollige maar toch zeer mooie domein van Bokrijk, en dan vergeet ik er nog wel wat.  Akkoord, Genk heeft zo goed als geen mooie oude huizen en historische gebouwen, maar als je die wil zien, dan ga je toch gewoon naar Antwerpen, Gent, Brugge, Brussel, Luik of andere mooie steden in België.
 
Ter inleiding laat ik even Rick de Leeuw aan het woord over Genk, die in 2006 de Genkse stadsdichter was :
 
Zondag in Genk 
de gedachte aan wat geweest is
of ver hier vandaan niet meer
dan een aangenaam drijven
boven een koffie terwijl buiten
over straat het meisje met de
twinkel in haar ogen dat je
vanmorgen al zag in Shopping 1
voorbijgaat op weg naar het stadion
trots draagt wit en blauw en spelt nu goal en
de avond loopt zich warm langs de zijlijn
tot de pluimen van Sledderlo weer
kleuren in de vroege maandagochtendzon
                                    Rick de Leeuw
 
In deze eerste aflevering wil ik het hebben over de belangrijkste en beste groep die Genk ooit heeft voortgebracht, namelijk Siglo XX.   In volgende afleveringen van Muziek in Genk wil ik nog over een aantal andere rockgroepen uit Genk hebben, zoals Solenoid, The Lazy Freeloaders, Mr. Mama, ...  Ook probeer ik nog een deel niet meer bestaande groepen op te vissen als Clown, De Krabbers, Chief Joseph, Fruitcake Freddy, Stic, Moshlim, Het Pompelierke...  En dan zijn er nog die Genkenaren als Danny Mommens, die nu het mooie weer maakt bij Vive La Fête en Jo Casters, die vroeger een een redelijk succesvol groepje had met Poesie Noire en daarna een van de godfathers annex uitvinders van de New Beat is geworden.
 
Ook mensen uit de jazz  als Michel Bisceglia en Alano Gruarin komen aan bod, net als artiesten als Freddy Bierset en Alex Gruarin die zich in de wereld van het (franse) chanson bewegen.  Hierbij wil ik ook zeker café het Hikske vermelden, waar sinds lange tijd bijna elk weekend live muziek te genieten valt
 
Meer levend dan ooit zijn de de Genkse muziekfestivals als Hexenkessel en het Absolutely Free Festival ; het jazzfestival Motives for Jazz zit duidelijk in de lift en heeft binnenkort (14 tot 16 november) enkele grote namen op de affiche (onze nationale jazz legende Philip Cathérine en John Scofield), en Genk On Stage (Swingin' Genk) is al decennia lang een vaste waarde in het begin van de zomer.  Een klein bluesfestival van Hotel Bij Ford biedt al vele jaren een podium aan de betere Belgische bluesartiesten.
 
Ik zou ook heel graag aandacht willen besteden aan enkele typische Genkse fenomen als de Rollezengers (met liedjes in het genker dialect), de opnamestudio Crescendo van Pino Guarraci,  waar al zovele muzikanten uit heel het land opnames hebben gemaakt, alsook aan Rocco Granata, die zijn muzikale loopbaan lang geleden begonnen is door op te treden in de cafés in de Vennestraat.
 
Daarom ook deze oproep : als je nog informatie hebt over vroegere of nog bestaande Genkse groepen en muzikanten, zou ik het erg apprecieren als je die aan mij zou willen bezorgen.  Eeuwige dankbaarheid van mijnentwege en een eervolle vermelding in de 'Who is who' van de Genkse muziek zal uw deel zijn !
 

 
Siglo XX
Een van de meest tot de verbeelding sprekende groepen uit Genk afkomstig is zonder twijfel Siglo XX, een groepje dat in 1978, juist dertig jaren geleden dus, begon met muziek maken onder invloed van de punkscene die toen uit Engeland overwaaide, maar eigenlijk vooral onder invloed van cold wave groepen als Joy Division, Bauhaus en Public Image Ltd.  De naam Siglo XX betekent niet alleen twintigste eeuw in het Spaans, maar is ook een een mijnwerkerskamp in Bolivië met een bloedige traditie in de sociale strijd.  De link met Genk is dus overduidelijk ; ook in Genk hebben er zware gevechten en rellen plaatsgevonden naar aanleiding van de sluiting van de mijnen, die toen al hadden plaatsgevonden en nog moesten plaatsvinden.
Vooral de donkere muziek van Joy  Division sprak zeer tot de verbeelding, en de sound van Siglo XX is dan ook in grote mate gebaseerd op die van hun grote voorbeeld.  De link tussen Manchester lag ook voor de hand ; Manchester was eind van de jaren zeventig eveneens een grauwe, in industriële rookpluimen gehulde stad, waar de werkloosheid hoog was en veel jongeren uit verveling begonnen muziek te maken, buiten voetbal zowat het enige tijdverdrijf.
De muzikanten van Siglo XX keken ten zeerste op naar Joy Division, achteraf gezien misschien zelfs wat teveel, want alhoewel Joy Division muzikaal duidelijk hun meerdere was, waren, moest Siglo XX qua sociale bevlogenheid en qua maatschappelijk engagement zeker niet onderdoen voor de lads uit Manchester, die, op Ian Curtis na,  muziek toch meer als een leuk tijdverdrijf zagen (waar uiteraard niets mis mee is), en alles wat erbij kwam was mooi meegenomen ; drank en drugs, de parties, de meisjes, etc...  Dit blijkt duidelijk uit de films (oa. Control van Anton Corbijn), boeken (oa. het boek 'Touching from a distance' van Deborah Curtis, de weduwe van Ian) en interviews die in de loop der jaren over Joy Division verschenen zijn.  Niet zo voor Siglo XX.  Vanaf het prille begin, toen er nog nauwelijks sprake was van muziek maken - de groepsleden beheersten in het begin nauwelijks hun instrumenten -, was er wel al duidelijk die interesse voor al wat er in de maatschappij rondom hen gebeurde en misliep.  Er werden een manifest verspreid over de teloorgang van de maatschappij, die dikwijls samenging of voor een groot deel te wijten was aan de uitwassen van een overdreven kapitalistische economie, en men maakte zich daar grote zorgen over, zeker over de gewone arbeider die daardoor onderdrukt werd en slechts beschouwd werd als een klein onderdeeltje van een monsterachtige machine, die kost wat kost draaiende moest gehouden worden.
Hun muziek was dan ook allesbehalve vrolijk, en paste daardoor natuurlijk perfect in het tijdsbeeld van de donkere jaren tachtig, toen de muziek van punk, new wave en cold wave groepen als Joy Division, Echo & The Bunnymen, PIL, The Sound (met de betreurde Adrian Borland) zeer populair was, en ook in België de nodige navolging kregen van groepen als De Brassers, Struggler (beiden net als Siglo XX ook uit Limburg), Cultural Decay (uit Leuven), Revenge 88, The Kids, etc...
Siglo XX had visie, dit mag gezegd worden, en muzikaal werden ze steeds beter en ze gingen steeds meer optreden, ook af en toe in Nederland en Frankrijk.
 
Ik herinner me verschillende optredens van Siglo XX in de jaren tachtig in Genk, en steeds was de intensiteit waarmee ze hun muziek brachten, bewonderenswaardig.  De zanger Eric Dries schreeuwde zijn teksten eruit met een kwaadheid en een agressie, die je soms deed ineenkrimpen.   Andere teksten waren dan weer poëtisch en doordrongen van een melancholische en eerder gelaten levensvisie.  Al bij al was ik telkens zeer onder de indruk als ik een concert van Siglo XX had bijgewoond ; er hing ook altijd een vreemde, een beetje samenzweerderige sfeer, typisch voor de donkere jaren tachtig.
 
Een zeer bijzonder optreden van Siglo XX had plaats in het toenmalige café Manifesto in Genk, waar de groep een eerbetoon bracht aan Joy Divsion en de hele avond enkel covers speelde van Joy Division.  En hoe ! Het was ronduit geweldig, en voor mensen als ik, die Joy Division nooit aan het werk gezien hadden, was dit toch een zeer aardig alternatief.  Geen enkel eigen nummer spelen, je moet het maar toch maar doen, de bewondering voor Joy Division nam soms (terecht) grote vormen aan, en dit optreden staat dan ook in taat in mijn geheugen gegrift voor altijd.  Dit was groots, en de muziek van Joy Division werd hier alle eer aangedaan, de groep speelde de hele avond geweldige versies van geweldige songs.
 
In 1989 hielden ze ermee op, volledig, definitief.  Volgens mij zijn er daarna nooit meer echt concrete plannen meer geweest om nog samen op te treden onder de naam Siglo XX, alhoewel daar best wel interesse voor zou zijn.  Als ik zo eens rondsnuister op internet, zie ik dat de muziek van Siglo XX allesbehalve vergeten is.  Over heel de wereld zijn er mensen die op zoek zijn naar de singles, maxi-singles, elpees en cd's van de groep.  De meeste geluidsdragers van de groep zijn jammer genoeg volledig uitverkocht, nooit meer bijgeperst, en dus erg moeilijk te verkrijgen, tenzij tegen woekerprijzen.  In 2006 kwam er nog een cd compilatie uit van Siglo XX,  op het aloude Straatlawaai Productions en verdeeld door EMI, doch ook deze cd schijnt al zo goed als helemaal niet meer te krijgen te zijn.
 
De mythe wordt zo in stand gehouden, maar het is natuurlijk jammer dat de bijwijlen fantastische muziek van deze Genkse groep aan een groot aantal jongeren uit velerlei landen ontzegd wordt.  Daarom, een verzorgd uitgebrachte compilatie box zou een mooi gebaar zijn, en een passend eresaluut aan een van de meest eigenzinnige groepen die ons land ooit gekend heeft.  Materiaal is er genoeg, de vele officiële releases, opnames van live optreden, en ook beeldmateriaal dat circuleert onder fans.  Het zou mooi zijn als iemand het op zich zou nemen hiervan een uitgebreide selectie te maken, en samen met een de nodige essays en liner notes te bundelen.  Siglo XX verdient het.
 
Siglo XX op YouTube  : 'Baby divine' van de cd 'Under a purple sky' uit 1989  http://nl.youtube.com/watch?v=5CLVJNE1R4ghttp://nl.youtube.com/watch?v=5CLVJNE1R4g
Dit is het enige stukje muziek dat ik voorlopig gevonden heb op YouTube mbt Siglo XX.
 
 

Muzikanten
Antonio Palermo (gitaar)
Dirk Chauvaux (gitaar)
Erik Dries (zang)
Klaas Hoogerwaard (drums)
Guido Bos (basgitaar)
Chris Nelis (keyboards)

 

Discografie Siglo XX
- THE NAKED AND THE DEATH 7" (1980)
-STRAATLAWAAIPRODUCTIES (TAPE, 1981)
-THE ART OF WAR 12" (1982)
-SIGLO XX 12" (1983)
-DREAMS OF PLEASURE 12" (1983)
-IN THE GARDEN 7" (1984)
-SIGLO XX 2xLP (1984)
-SIGLO XX MLP (1984)
-LIVE SIDES LP (1984)
-RE-RELEASED 1980-1982 LP (1984)
-IT'S ALL OVER NOW 12" (1986)
-TILL THE END OF THE NIGHT 12" (1987)
-FLOWERS FOR THE REBELS LP/CD (1987)
-VIEW OF THE WEIRD 12" (1987)
-ANTLER TRACKS I CD (1987)
-ANTLER TRACKS II CD (1987)
-FEAR AND DESIRE LP/CD (1988)
-SUMMERS DIE 12"/CDs (1989)
-UNDER A PURPLE SKY LP/CD (1989)
-1980-1986 CD (2006)

Muziekjes 73 is de song  'Individuality' van de eerste single 'The naked and the dead'  uit 1980 van Siglo XX.  Trouw aan hun visie wordt deze 7" single met 3 songs uitgebracht in eigen beheer, bij Straatlawaai Produkties, in een oplage van 1300 exemplaren, die al vrij snel allemaal uitverkocht zijn.  Tot op de dag van vandaag wordt er nog druk naar dit plaatje gezocht, door tal van muziekliefhebbers, omdat het singletje is uitgegroeid tot een klassieker, een icoon van de Belgische cold wave beweging uit die tijd.  Ik prijs me dan ook gelukkig nog een exemplaar in mijn bezit te hebben.  Achter op het hoesje prijkt de leuze "Opdat de dood ons levend vindt en het leven ons niet doodt", voor mij persoonlijk een beetje hoogdravend maar Siglo XX hechtte er blijkbaar veel belang aan in die tijd.  De song 'The naked and the dead' verwees ook naar een boek van Norman Mailer uit 1948, "The naked and the dead", gebaseerd op zijn ervaringen als marinier in de tweede wereldoorlog.
 
 'Individuality' is een waar statement van een song, waarin eigelijk alles bevat zit waar Siglo XX voor staat : individualiteit, eigenzinnigheid, non-conformisme, maatschappelijk protest, etc... Enkele citaten uit hun manifest uit 1981 ; "Wij zijn marginaal, maar in onze ogen staat marginaliteit voor verandering en verandering is beweging en beweging is leven.  Wij wensen ons niet te binden aan de traditionele muziekindustrie.  We kreëren zelf onze eigen alternatieve industrie wel"..... "Siglo XX streeft naar vernieuwing, vooruitgang, evolutie, zonder toe te geven aan eenmalige trends.  Het oorspronkelijke idee, ontstaan met punk, wordt voortgezet en konstant geherinterpreteerd"....   Onze muziek is een weergave van onze emoties.  Onze muziek is ons leven, een expressie, een gevecht tegen de verveling, tegen de grijsheid, een manier om te overleven, een kanaal voor onze gevoelens.  De luisteraar heeft de volle vrijheid om dit te interpreteren hoe hij zelf wil"
 
En over Genk staan er volgende citaten :  "Genk, koud en grijs, vervelend en hol, beton en beton, in Genk regent het altijd, want in Genk zit iedereen binnen".... "Onze vaders kropen in de mijnen om Genk groot te maken, wij spingen uit de mijnschachten om Genk af te breken".
 
De middelen hiertoe volgens Siglo XX zijn, en ik citeer "aktie, kontroversie en provokatie en er moet dringend gereageerd worden tegen de kleinburger... Politiek in de klassieke zin van het woord vindt bij ons geen krediet.  Hiertoe behoren ook alle linkse groeperingen, die blijk geven van een duidelijk gebrek aan humor.  Bovendien zijn wij het beu ons door die groepjes op sleeptouw te laten nemen. Wij proklameren het einde van de politiek in zijn huidige gedaante.  Wij breken met de religie van de politiek en bouwen onze iegen politiek.  Ondanks dit a-politicisme staan onze teksten bol van kommentaren op de realiteit."   En zo gaat het nog wel even door in hun pamflet, waarin ook een (misschien wel naïeve) verwijzing naar het orwelliaanse jaar 1984 : "nog drie jaren scheiden ons van de grote kladdaradatch".
 
Het moet dus allemaal een beetje in het tijdsbeeld van begin jaren tachtig geplaatst worden.  In ieder geval, de toon is rauw, aggressief en er is niet veel geloof in de toekomst, integendeel, de toekomst boezemt angst in en het maatschappijbeeld is somber.
 
Hieronder ook de tekst van de song 'Individuality' die ik zelf heb uitgeschreven, al luisterend, dus er kan hier of daar wel een foutje in geslopen zijn.  Verbeteringen en aanvullingen zijn dan ook welkom.
 
Individuality
 
Do you have an identity
or are you just a mass product
Do you have a personality
or are you just displaced society
 
I   own to no one (?)
I am an individual
I am made by my own
 
I don't need an example
I am an originality
is this for individuality (?)
 
I don't wanna be like the others
I don't need your territy (?)
I wanna be a problem to you
 
You wanna destoy my personality
You are gonna say me how to act
I wanna destroy your rules
I will spit on your values
 
Muzikaal is het een sterke song in de traditie van Joy Division, met een hoofdrol voor de zware en toch melodieuze lijnen van de basgitaar, roffelende drums een snerpende gitaar, de tektst wordt op sombere toon gedeclameerd, en soms meer uitgespuwd dan gezongen, wat de intensiteit van deze song alleen maar verhoogt.
 
Op de foto van hun eerste single uit 1980 zie je de schachttorens van de mijn van Winterslag, en ik hoef maar hiervoor op straat te gaan staan om hetzelfde beeld te zien.  Een mooie hoesfoto van een groep die zich (misschien ongewild) duidelijk als Genkse band profileert en zich tegelijkertijd toch tegen Genk afzet, tegen het teveel aan beton in Genk, het koude stadscentrum, etc...
 
 
     
 
 
 

 
Salon20Hoog - Bart Schepers - 22 en 23 november
 
Bart Schepers, een Genkse kunstenaar die absoluut de moeite waard is, stelt zijn werk tentoon op een erg originele locatie, namelijk de building Zonneweelde in Genk, het hoogste gebouw van Limburg.  Op zaterdag 22 en zondag 23 november (van 14u tot 16u) kan je deze tentoonstelling, die bestaat uit schilderijen over de bewoners van Zonneweelde, gaan bekijken.  In bijlage een affiche met wat meer informatie over deze uniek expositie. 
Juist omwille van de "petite histoire", misschien nog even vermelden dat een van de muzikanten van Siglo XX afkomstig is van de building van Zonneweelde, en zo is de Genkse circel weer rond.

Commentaren

Siglo XX Ik woonde toevallig ook op Zonneweelde:-)

Gepost door: Klaas Hoogerwaard | 03-11-08

Siglo XX Tof om nog eens iets over Siglo XX te lezen. Er was tot een tijdje geleden nog een site waar allerlei foto's (oa. van tijdens repetities of opnames), krantenknipsels, plaatbesprekingen (Humo),... op terug te vinden waren. Spijtig genoeg vind'k de site niet meer terug. Hij is blijkbaar opgedoekt.
De kranteknipsels en enkele foto's heb'k gelukkig opgeslagen en ook afgeprint.
De teksten zijn blijkbaar enkel te verkrijgen zoals hierboven omschreven : zelf luisteren en noteren, met het nodige giswerk. Zoals uit een interview met de groep blijkt vonden ze de teksten hoogst persoonlijk en dus werd er ook niks van afgedrukt. Wat in het nummer "In The Garden" op het einde wordt gezongen is voor mij nog altijd een breinbreker.
Wat Klaas Hoogerwaard zegt over "Siglo XX samen nog iets doen, zijnde nihil" heb ik van Toon (Palermo) ook al mogen vernemen. Spijtig want ze zijn nog altijd veruit mijn favoriete groep/muziek.
Beeldmateriaal heb ik, buiten de video "Baby Divine", ook nog nergens aangetroffen. Wel een live-registratie (enkel de muziek) van een Joy Division-nummer, "Day Of The Lords", in de Melkweg 31-10-1983.
Moest je op enig "nieuw" materiaal soten, zou ik het heel erg appreciëren om hierover een seintje te krijgen.

Jokke

Gepost door: Jokke Thenaerts | 19-11-08

Siglo XX Ik ben ook zeer verheugd om nog eens iets over Siglo XX te lezen. Het is jammer dat je zo weinig informatie vindt over de groep. Ik ken de groep zelf nog maar sinds een jaar via de cd-box bel80, toen ik 'dreams of pleasure' hoorde was ik meteen verkocht, ook omwille van het feit dat ik al langer een grote fan ben van Joy Division. Ondertussen heb ik de verzamel-cd 1980-1986 al kunnen bemachtigen en de LP "Flowers For The Rebels" maar hun materiaal is inderdaad zeer moeilijk te vinden. Als je ziet dat er tegenwoordig compilaties uitgebracht worden van T.C. Matic, The Kids en Red Zebra, vind ik dat Siglo XX ook verdiend in dit rijtje past. Ik heb spijtig genoeg nooit het genoegen gehad om Siglo XX live te zien aangezien ik pas geboren ben in 1986, maar als ik de "Day of the Lords"-cover en de live-nummers van de dubbel-LP hoor, vind ik het toch jammer dat er wellicht nooit reünie-optredens komen. Moest iemand mij nog foto's, teksten, artikels, cd's, LP's, ... kunnen bezorgen, zou ik hier enorm dankbaar voor zijn.

Gepost door: Dieter | 25-12-08

Volledige discografie Siglo XX Hey Dieter,
Op onderstaande url vind je heel onze discografie. Er staan er zelfs bij waarvan ik niets wist dus...:-)
Ik heb op Facebook een groep Siglo XX aangemaakt waar ik langzamerhand van alles op zal zetten.
Klaas
http://www.discogs.com/artist/Siglo+XX

Gepost door: Klaas Hoogerwaard | 30-12-08

Hey Dieter, als je lp's en/of cd's zoekt van Siglo XX kan je best eens een paar platenbeurzen afschuimen. Daar zijn nog op regelmatige basis lp's en cd's te vinden. En met een beetje zoekwerk kun je de meeste dingen wel terugvinden; ik heb het merendeel van mijn platencollectie op die manier bijeengesprokkeld. Zie onder www.kdx.be
daar vind je al enkele beurzen, en op de beurzen zelf vind je een kalender en massa's flyers voor allerlei beurzen.
Op Discogs zijn de prijzen soms nogal aan de hoge kant, plus of door de verzendkosten. Discogs is vooral interessant voor de heel moeilijk vindbare. Je kan met mensen ruilen of onderhandelen. Heb er de eerste 7" van Siglo XX "The naked and the death" nog kunnen bemachtigen. Rest mij nog enkel hun "Straatlawaai"-cassette (zie Discogs) en hun 2e single "In the garden/Silent House" zien te vinden.
Kijk ook eens rond bij sommige concerten/festivals (BIM-festival-Hof Ter Lo, Goth Fest-Waregem,...), heb er laatst nog een affiche gevonden van hun tournee met Struggler.

Gepost door: Jokke Thenaerts | 14-01-09

Aanvulling op de tekst van individuality Ik denk de 3 zinnen met een vraagteken te verstaan. Volgens mij is dit de tekst van individuality

Do you have an identity
or are you just a mass product
Do you have a personality
or are you just displaced society

I don't belong to no one
I am an individual
I am made by my own

I don't need an example
I am an originality
in search for individuality

I don't wanna be like the others
I don't need your charity
I wanna be a problem to you

You wanna destoy my personality
You are gonna say me how to act
I wanna destroy your rules
I will spit on your values

Gepost door: Kris | 07-02-09

Individuality Beste Kris,
Bedankt voor je aanvullingen. Ik denk dat je gelijk hebt.
Marc

Gepost door: Marc | 08-02-09

Individuality Hey Marc, hierbij nog een kleine aanpassing van de tekst :

...
Do you have a personality
Or are you just a slave of society

Dit komt uit een interview met Siglo XX.
Ik kan het artikel doormailen als je dit wenst.

Jokke

Gepost door: Jokke Thenaerts | 28-03-09

de glorie Siglo XX.... da waren in die tijd DE mannen
ken ze persoonlijk,vooral Antonio Palermo.
inderdaad, moeilijk te vinden, siglo xx is nergens meer te krijgen.
gelukkig heb ik nog een cassetteke van antonio gekregen met de DubbelLP en een vinyl van Under a purply Sky (met jawel de handtekeningen)
en dan nog Fear and Desire en pas onlags via itunes de compilatie

verder valt er niet veel meer te vinden.

Ik blijf erbij, ze waren stengoed. Hebben in sledderlo ooit eens opgetreden voor een buurtfeest(antonio zat daar in het bestuur of zo iets )
hebben enkele eigen nummers gespeeld toen, en een deel covers.... was ongelooflijk machtig

jammer dat ze uiteen zijn

Viva La Revolution

Gepost door: chris | 02-07-09

De commentaren zijn gesloten.